داستان مدیریتی؛مداد ناسا
خودكار یا مداد ؟!
**بیان مشکل ناسا برای فرستادن فضانوردان به فضا**
هنگامي كه ناسا برنامه فرستادن فضا نوردان به فضا را آغاز كرد ، با مشكل
كوچكي روبرو شد . آنها دريافتند كه خودكارهاي موجود در فضاي بدون جاذبه كار
نمي كنند . ( جوهر خودكار به سمت پايين جريان نمي يابد و روي سطح كاغذ نمي
ريزد . ) براي حل اين مشكل آنها شركت مشاورين اندرسون را انتخاب كردند .
تحقيقات بيش از يك دهه طول كشيد ، 12 ميليون دلار صرف شده و در نهايت آنها
خودكاري طراحي كردند كه در محيط بدون جاذبه مي نوشت ، زير آب كار مي كرد ،
روي هر سطحي حتي كريستال مي نوشت و از دماي زير صفر تا 300 درجه سانتيگراد
كار مي كرد .
روس ها راه حل ساده تري داشتند :
آنها از مداد استفاده كردند !
شما چه فكر مي كنيد كداميك بهتر عمل كرده اند ؟
+ نوشته شده در جمعه بیست و چهارم خرداد ۱۳۹۲ ساعت 15:33 توسط محمد فراهانی
|
هدف از ایجاد این وبلاگ تخصصي ، به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی با مدیران سازمانی و دانشجویان رشته مدیریت بوده و سعی در توسعه اطلاعات مديريت و بالا بردن دانش مدیریت خواهم داشت . قدردانی فراوان دارم از اساتید و بزرگان و دوستان عزیزی که آثار وقلمشان به نوعی به این مجموعه جلوه خاصی می بخشد .