راز کم کاری کار گران وزیر دستان
کارگران و زیر دستان چرابعضی اوقات کم کار می کنند؟
این یک سوال اساسی در زمینه مدیریت می باشد که من خودم شخصا دنبال یک جواب بودم اما راستش خیلی شاید علمی نباشد اما از بعضیا پرسیدم خلاصه از کسانی که در موسسسات یا جاهای دیگر کار می کنند حتی از کارگران ساده هم پرسیدم .
به این نتیجه رسیدم که در پیشبرد اهداف پروژه ها و مراکزی که کارگران در آنجاکار
میکنند.چهار عامل اساسی وجود دارد که خیلی موثر میباشد.
۱-مزد کارگر
۲-کم احترامی به کارگر
۳-مشارکت ندادن کار گران در امر تصمیم گیری
۴- نداشتن امنیت شغلی
توضیح گزینه ۱- طبق تجربیاتی که به دست آمده هر شرکتی یا موسسه ای در پرداخت مزد کارگران خود خوب عمل کرده در کارهای خود موفق بوده است. این در حالی است.که در بعضی شرکت ها وموسسات به خاطر اینکه کمتر به امور معیشتی کار گران خود می رسند بیشتر وقت ها کارگران خود را از دست می دهند. این در طبیعت انسان است که هر کس بهش خوب برسد بیشتر رغبت دارد با او باشد.
توضیح گزینه ۲- همه می دانیم اگر به کسی بیشتر احترام کنیم موجب می شود که مورد احترام قرار گیریم واگر کمتر احترام کنیم موجبات کم احترامی در پی دارد در نتیجه بعضی
اوقات کم کاری یک کارگر یا کارمند به خاطر این است که بهشون کم احترامی می شود یا
حتی بی احترامی حتی می توانم بگویم که بعضا بر عکس احترام هم اهانت به شخصیت هم می شود.که از لحاظ روان شناسی خیلی موثر است در عقب گذاشتن کارها.
توضیح گزینه ۳- همه می دانیم که اگر در امور تصمیم گیری اگر زیر دستان هم مشارکت داشته باشند هم باعث می شود که از دانش ایشان استفاده شود. هم رده پایین احساس رضایت از شغل خواهند کرد که همیشه یک نتیجه مثبت در پیش برد اهداف دارد.
به هر حال وظیفه هر مدیری است که زیر دستان خود را در امر تصمیم گیری مشارکت دهد.
یک نقطه را بگویم اینکه مشارکت ندادن زیر دستان در امر مدیریت نشانه ی ضعف مدیریت است نه اینکه مدیر فکر کند همه چیز را خودش می داند.
توضیح گزینه ۴- امنیت شغلی در هر سازمان یا موسسه ای یک مسئله ی اساسی است توضیح بر این که اگر هر مدیر موسسه یا سازمانی بتواند آرامش خاطر زیر دستان خود را مهیا کند نیمی از مشکلات اساسی سازمان یا موسسه ی خود را حل کرده است.وآن نیم دیگر را باید در مسائل دیگر جستجو کند.
خلاصه دوستان : مدیریت و کسانی که در زیر دست مدیریت هستند امانتی است بیایید سعی کنیم در امانت خیانت نکنیم.
+ نوشته شده در یکشنبه بیست و چهارم شهریور ۱۳۹۲ ساعت 17:15 توسط محمد فراهانی
|
هدف از ایجاد این وبلاگ تخصصي ، به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی با مدیران سازمانی و دانشجویان رشته مدیریت بوده و سعی در توسعه اطلاعات مديريت و بالا بردن دانش مدیریت خواهم داشت . قدردانی فراوان دارم از اساتید و بزرگان و دوستان عزیزی که آثار وقلمشان به نوعی به این مجموعه جلوه خاصی می بخشد .